The fourth dimension between illusion and actuality in the sculptural works of the artists George Rickey and John Robinson - (a comparative study)

Document Type : scientific articles

Author

Alx

Abstract

The artist continues to be exposed to the element of time and space and these future trenders, where the owners of the future expressed its content in the statement issued on February 11, 1911, which expresses the cosmic movement in its image and highlights this movement represented in lines, spaces and colors and this trend draws its roots from the relative theory that revealed the temporal dimension that expresses movement and vital energy, and shows the response in the work of art, in the challenge of lines, the curvature of forms and the use of The element of light with these elements derived from the cosmic movement makes everything in existence move and change in a continuous process and the movement is characterized by great sensitivity and the association of movement with light breaks down the lines of shapes to reveal what is behind them and is in a state of integration.

Keywords


  1. مراجع

    1. berggruen gallery. GEORGE RICKEY.2020. https://www.berggruen.com/artists/george-rickey?view=slider#2 (تاريخ الوصول 7, 2021).
    2. Edmund B. Feldman. "Vativties of Visual Experience." p.506. New York: Arts Image and Idea، 1972.
    3. F.P. Beer and E.R. Johnston. " Mechanics for Engineers." p.p. 13-14. London: Static's McGraw Hill، 1987.
    4. Frederik Meijer Gardens & Sculpture Park. Five Lines Diagonal Jointed II. 2021. https://www.meijergardens.org/explore/five-lines-diagonal-jointed-ii/ (تاريخ الوصول 7, 2021).
    5. Meryam Joobeur. wiki Art visual Artencyclopedia. Dec, 2020. https://www.wikiart.org/en/george-rickey (تاريخ الوصول jun , 2021).
    6. R. Brown. " “Les escultures Simboliques de John Robinson", M_etode, 37, “Fons & Forma. Monegasques en la Creation Artstica Actual." 67-71. Valencia: Editorial Universidad de.، 2003.
    7. Steve Labinski. Texana News. 1, 2009. http://texana.texascooking.com/news/george-rickey-mcnay-art-museum.htm (تاريخ الوصول 7, 2021).
    8. ب. س ديفيد. "المفهوم الحديث للمکان والزمان." بقلم ترجمة د السيد عطا، ص 13، 64. الهيئة المصرية للکتاب، ۱۹۹۸.

    8. bi. s difid. "almafhum alhadith lilmakan walzamani." biqalam tarjamat d alsayid eata , s 13 , 64. alhayyat almisriat lilkitab , 1998.

    1. جورج ريکي. بلا تاريخ. https://ar.esc.wiki/wiki/George_Rickey (تاريخ الوصول 7, 2021).

    9. jurj riki. bila tarikhi. https://ar.esc.wiki/wiki/George_Rickey (tarikh alwusul 7 , 2021).

    1. جون ديوي. "الفن خيرة." بقلم ترجمة زکريا إبراهيم، ص 348. القاهره : دار النهضة العربية، 1963 .

    10. jun diwi. "alfin khayrat." biqalam tarjamat zakaria 'iibrahim , s 348. alqahirhi: dar alnahdat alearabiat , 1963.

    1. ديکولاس ويد. "الأوهام البصرية." ترجمة مي مظروف، ص 203. بغداد : دار المأمون، 1988م.

    11. dikulas wid. al'awham albasariati. tarjamat may mazruf , s 203. baghdad: dar almamun , 1988 mi.

    1. رواء فوزي نعوم عباوي. "مفهوم البعد الرابع في الفضاءات الخارجية، قسم الهندسة المعمارية." رسالة دکتوراه غير منشورة ، الجامعة التکنولوجية ، القاهرة ، 2008. ص 224

    12. rawa' fawzi naeum eabawi. "mafhum albued alraabie fi alfada' alkharijii , qism alhandasat almiemariati." risalat dukturah ghayr manshurat , aljamieat altiknulujiat , alqahirat , 2008. s 224

    1. روبرت سکوت. "أسس التصميم ." بقلم ترجمة محمد محمود يوسف. القاهرة ، 1968م.

    13. rubirt skut. "'usus altasmimi." biqalam tarjamat muhamad mahmud yusif. alqahirat , 1968 mi.

    1. سعيد حسن عبد الرحمن ، علا محمد سمير ، مريهان محمد يحيي. "أثر البعد الرابع علي تطور التصميم الديناميکي (الحرکي) بالتصميم الداخلي والاثاث ." تأليف العدد الثاني عشر، بقلم الجزء الأول. القاهرة: مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية، 2018م.

    14. saeid hasan eabd alrahman , eala muhamad samir , mirihan muhamad yahyi. "'athar albued alraabie tatawur altasmim aldiynamikii (alharaki) bialtasmim aldaakhilii walathathi." talif aleadad althaani eashar , biqalam aljuz' al'awwl. alqahirati: majalat aleimarat walfunun waleulum al'iinsaniat , 2018 ma.

    1. شاکر عبد الحميد. "الفنون البصرية وعبقرية الأدراک." ص332. القاهرة: دار العين للنشر، 2007م.

    15. shakir eabd alhamidi. alfunun albasariat waeabqariat al'adrak. s 332. alqahirata: dar aleayn lilnashr , 2007 mi.

    1. علاء الدين حمدي. "الديناميکا وتطبيقاته." ص17. بيروت: دار الراتب الجامعية، 2000م.

    16. eala' aldiyn hamdi. "aldinamika watatbiqatihu". s 17. bayrut: dar alraatib aljamieiat , 2000 mu.

    1. على عبد المعطي. "قضايا الفلسفة العامة ومباحثها." الاسکندرية : دار المعرفة الجامعية، 1986ص242.

    17. ealaa eabd almueti. "qadaya alfalsafat aleamat wamabahithuha." aliaskandariata: dar almaerifat aljamieiat , 1986 s 242.

    1. على عبد المعطي. "قضايا الفلسفة العامة ومباحثها." ص242. الاسکندرية : دار المعرفة الجامعية، ۱۹۸6.

    18. ealaa eabd almueti. "qadaya alfalsafat aleamat wamabahithuha." s 242. aliaiskandariatu: dar almaerifat aljamieiat , 1986.

    1. فرج عبو. "علم عناصر الفن ." تأليف الجزء الأول. بغداد ، 1982م.

    19. faraj eabuw. "ealam eanasir alfuna." talif aljuz' al'awla. baghdad , 1982 mi.

    1. محمد علي أبو زيان. "فلسفة الجمال ونشأة الفنون الجميلة." ص ۲۳۱-۲۳۲. الإسکندرية : دار المعرفة الجامعية ، 1991.

    20. muhamad eali 'abu zian. "falsafat aljamal wanash'at alfunun aljamilati." s 231-232. al'iiskandiriatu: dar almaerifat aljamieiat , 1991.

    1. منی محمود فراج،. "الکشف عن نظم الحرکة الفعلية في عناصر الطبيعة واستخدامها في التشکل المعدني، " رسالة دکتوراه غير منشورة ، کلية تربية نوعية ، ص 37.، 2014م.

    21. miny mahmud firaj ,. "alkashf ean nuzum alharakat fi eanasir altabieat fi altashakul almaedinii ," risalat dukturah fi manshurat , kuliyat tarbiat naweiat , s 37. , 2014 mi.