Design of printing Clothes Appurtenances by application of The Minimal Art

Document Type : scientific articles

Authors

1 Textile Printing, Dyeing and Finishing Department - Applied Arts - Benha University

2 Professor and former head of the textile printing department, Faculty of Applied Arts, Helwan University.

3 Assistant Professor of Design, Department of Textile Printing, Dyeing and Finishing - Faculty of Applied Arts - Benha University.

Abstract

Reduction art contains many aesthetic and artistic expressive and symbolic values, and despite the simplicity of reductionist art, it is a revolution in the classical style in plastic art, the problem of research lies in how to benefit from artistic treatments of some works of Al-Khazali artists to create print designs for clothing supplements that uplift the general taste For the Egyptian product
The research aims to open new horizons for designs complementary to printing clothing
The results of the research are summarized in the existence of a positive relationship between the formal artistic treatments of some works of reductionist artists and the supplementation of clothing, as well as the employment of design experiments for complementary printing clothing inspired by reductionist art that imparts aesthetic and utilitarian values ​​to it.
Statement of the Problem:
The design of printing clothing complementary fabrics retains some artistic patterns and traditional solutions, so the research tends to experiment through the application of reductionist art to arrive at print values ​​with the aim of presenting a new formative vision that enriches clothing supplements, and from here the research problem can be formulated in the following question:
How can some of the works of shorthand artists be used to introduce new styles of print designs to supplement clothing?
Importance of StudySignificance:

Keywords


المراجع :
1- اسماعيل, اسامه حسن  :الاختزالية کاتجاه في التصميم الداخلى السکنى (دراسة تطبقية ) مجلة الزرقاء للبحوث والدراسات الانسانية ,مجلد 17 ,العدد الثانى 2017م,ص641م
1-     asmaeyl, asamh hasan :alaikhtizaliat kaitjah fi altasmim alddakhilaa alsukanaa (drrasat tatbuqiatan ) majalat alzarqa' lilbihawth waldirasat al'iinsaniat ,mjald 17 ,aleadad alththanaa 2017m,s641m
2-  جودة, عبد العزيز احمد ,قراءات في الفن الحديث ,دار الکتب ,2008,ص5
2-jawdat, eabd aleaziz 'ahmad ,qra'at fi alfan alhadith ,dar alkutub ,2008,s5   
3حسن,محمد أبو الفتوح 2009: المذهب الاختزالي واثره على التصميم الداخلى والاثاث ,رسالة ماجستير ,کلية فنون تطبقية  جامعة حلوان ص 85
3-Hasan, Muhammad Abul-Fotouh 2009: almazhab alaikhtizaliy wa haroh ala el tasmem el dahaly wa elatath                                   
4-خليل , نادية محمود  : مکملات الملابس فن الاناقه والجمال ، دار الفکر العربي ,ط1,  1999,ص32
4-khulayl , nadiat mahmud : mukamalat almalabis fan alanaqih waljamal , dar alfikr alearabiu ,t1, 1999,s32
5- السباعي, هويدا ، فنون ما بعد الحداثة في مصر والعالم، الهيئة المصرية العامة للکتاب 200 
5-alsbaey, huaydaan , fanun ma baed alhadathat fi misr walealim, alhayyat almisriat aleamat lilkitab
1-     سميث ,ادور لويس: المدرکات الفنية ,ترجمة  اشرف عفيفى ,المجلس الاعلى للثقافة القاهرة,1997م ,ص172
6- amith ,adawr luysa: almudrakat alfaniyat ,trajamat 'ashraf eafifaa ,almajlis al'aelaa lilthaqafat alqahirt,1997m ,s172
2-     السيد, هيام العدوى 2011:الأبعاد الفلسفية والتشکيلية لفن المنيمال کمدخل لاثراء المشغولة النسجية ,رسالة دکتوراه ,غير منشورة ,کلية التربية الفنية ,جامعة حلوان ,ص 61
7-alsyd, hiam aleadwaa 2011:al'abead alfalasafiat waltashkiliat lifan almanimal kmdkhl lathra' almashghulat alnasjiat ,rsalt dukturah ,ghyr manshurat ,klyt altarbiat alfaniyat ,jameat hulwan ,s 61
3-     عبد العظيم ,سحر محمود 2019: فلسفة فن المنيمال کمدخل لتدريس الحلى المعدنية لطلاب کلية التربية الفنية ,رسالة دکتوراه ,قسم الاشغال الفنية ,کلية نربية فنية ,جامعة حلوان
8- eabd aleazim ,shr mahmud 2019: falsifatan fin almunimal kmdkhl litadris alhalaa almaedaniat litulab kuliyat altarbiat alfaniyat ,rsalt dukturah ,qsm al'ashghal alfaniyat ,klyat nirbiat faniyat ,jamet hulwan
9- عبد اللطيف ,أحمد محمد عفيفي 2011:جماليات التصميم الداخلي فى الفلسفة المعاصرة ,رسالة دکتوراة,قسم التصميم الداخلى والاثاث ,کلية الفنون التطبقية ,جامعة حلوان .
9-eabd allatif ,ahamad muhamad eafifi 2011:jamaliat altasmim alddakhilii fa alfalsifat almueasirat ,rsalt dikturat,qisim altasmim aldakhla walathath ,klyt alfunun altatbuqiat ,jamaeat hulwan .
10- فؤاد ,دنيا امين 2011: تفعيل التصميم الداخلي وانعکاسة على التنمية الانسانية ,رسالة ماجستير , کلية الفنون التطيقية ,جامعة حلوان ,ص29
10-uad ,dniya 'amin 2011: tafeil altasmim alddakhilii waineikasat ealaa altanmiat al'iinsaniat ,rsalt majstyr , kuliyat alfunun altatiqiat ,jameat hulwan ,s29
11- مارشال, براند  :تعليم ما بعد الحداثة – المتخيل والنظرية ,ترجمة: السيد امام ,المشروع القومي للترجمة ,المرکز القومى للترجمة ,القاهرة,2010,ص14
11-marshal, barand :tealim ma baed alhadathat - almutakhiil walnazariat ,trajmata: alsyd 'amam ,alimashrue alqawmii liltarjmat ,almarkaz alqumaa liltarjimat ,alqahrt,2010,s14
12- محمد ,علا سمير 2006:العمارة الذکية وأثرها على التصميم الداخلى والخارجي ,رسالة دکتوراه ,فنون تطبقية ,جامعة حلوان ص 209
12-muhamad ,ela samir 2006:aleamarat aldhakiyat wa'athariha ealaa altasmim aldakhla walkharijii ,rsalt dukturah ,fnun tatbuqiatan ,jamaeat hulwan s 209
13- مختار العطار2000: افاق الفن التشکيلى على مشارف القرن الحادى والعشرين ,دار الشروق ,الطبعة الاولى ,ص 16
13- mukhtar aletar2000: afaq alfani altashkilaa ealaa masharif alqarn alhadaa waleishrin ,dar alshuruq ,altabeat al'uwlaa ,s 16
- 14-Nigel Wheale, The Postmodern Arts: An Introductory Reader, Routledge, London&NewYork, 1995 ,p6                    
  - 15-Pamela M.Lee, New Game: Postmodernism After Contemporary Art, Theories of Modernism and Postmodernism, the visual Art,V4, Routledge, Taylor &Francis,2013,p33
16-Christopher Butler, Postmodernism: A Very Short Introduction, Oxford university press, New York , 2002,p25  
17-Ingo F. Walther and others, Art of 20thCentury, Part1 ,                     Taschen,2012 ,p40                                                                
18-John Elderfield, Modern Painting and Sculpture, 1880 to the present,The museum of Modern Art, New York, 2004 ,p11
19-Jonathan Fineberg, Artsince 1940, strategies of being, second edition ,Laurence King, 2000  ,p50