The effect of the kinetic and emotional energy of lines in the preparing illustration in the 20th century painting

Document Type : scientific articles

Author

Decoration Department - Faculty of Applied Arts - Helwan University

Abstract

In artistic work, drawing is the most important element, whether it is for the overall construction of shapes, the distribution of elements within the artwork, or for the individual construction of each body separately, or even detailed studies of a specific part of the body, because it allows the artist to pass on the shape before its implementation , make sure of Similar to the idea that he wants to implement and preparatory drawing using lines is the process of determining the overall structure of the work, so the construction of the artistic work is based on only light and shadow, the proportions and composition become approximate, so the linear construction is considered the most accurate and important, and here lies the importance of drawings, as it determines the form of the composition, the proportions of the body of each hero of the artistic work, the gesture and the expression that he must perform, so that the whole work is based on them. Inside him there are emotions and ideas to be a plan for what the artist envisions and wants to create, until he arrives at the artistic work in its final form through the use of different media, materials ,tool, By going back to the history of the experiences of the great artists, we can find that each of them has a stage that begins with the preparatory studies that coincide with the idea in its stages and with the change, alteration and development that occurs to it

Keywords


  1. المراجع :

    1. هربرت ريد – معنى الفن –ترجمة سامى خشبة – 1967 ص 66

    Herbirt Red- mana El Fan – Trgama Samy Khashba – 1967- P 66

    1. محمود البسيونى : الرسم فى المدرسة الإبتدائية ، دار المعارف المصرية ، القاهرة ، 1983، ص1

    Mahmoud El Basiony : El Rasm fe El Madrasa Al ebtdaeya , Dar El maaref El masrya – Al Kahera – 1983 P1

    1. محمود البسيونى – الفن فى القرن العشرين – الهيئة المصرية العامة للکتاب – 2009 ص 73

    Mahmoud El Basiony – El Fan ef El Karn El Eshreen- El Haiea El masrya El am all ktab – 2009 P 73

    1. عبد الفتاح رياض : التکوين فى الفن التشکيلي – دار النهضة العربية – القاهرة – 1973 ص 69

    Abd El Fataah Ryad : El Takween fe El Fan El Tashkeli – Dar El Nahda El Arabia – Al kahera1973 P69

    1. محى الدين سيد أحمد طرابيه – القيم الخطية فى رسم القرن العشرين وتصويره – أطروحة ماجستير –کلية التربية الفنية – جامعة حلوان – 1977

    Mohie El Dein Saied Ahmed Trabee : El Kiam El Khatya fe rasm el karn el Eshreen w taswero – otrohat majesteer- kolie El tarbya El fanya – Gamet Helwan -1977

    1. أحمد فتوح الرفاعى – الرسم الهندسى – المطبعة الأميرية – مصر – القاهرة – 1949- ص 17

    Ahmed Fatouh El Refaee : El rasm el handasy- el matbaa el amerya- Misr- El kahera- -1949 P 17

    1. نشوى عبد الرحمن : الشرائح المقارنة لتوقيع القيم الخطية لتلاميذ المرحلة الإعدادية ، رسالة ماجيستير غير منشورة ، کلية النربية الفنية ، جامعة حلوان 1994 ص 53

    Nashwa Abd El Rahman : El shraeh El mokarna ltawkee al kiam el khatya ltlamiez El marhala el edadia , resale majester gher manshora , koliet el tarbya el fanya , gamet Helwan 1994 P 53

    1. بيکاسو: مجلة رسالة اليونيسکو، عدد 235، الطبعة العربية – مصر – فبراير 1981م

    Picasso : Mglet Resalet El yonissko , adadd 235 , el tabaa el Arabia – Misr febrayr 1981

    1. شيرين احسان شيرزاد، مبادئ فى الفن والعمارة ، الدار العربية ببغداد 1985م ص 148

    Sherien Ehsan Sher Zad . Mbade fe el fan w el emara, el Dar el arabya b bghdad 1985 P 148

    1. https://ar.wikipedia.org/wiki
    2. MICHAEL BURBAN , LESSONS FROM MICHEALANGELO, Watson-Guptill Publications ,USA,1966,P17
    3. http://www.mir-master.com/ispanskaya-gernika-pablo-pikasso.html