-المراجع العربية:
1- محمود علي (2010) , نقد وابداع الفن, الطبعة الأولى, الدار المصرية اللبنانية , القاهرة, ص45.
Mahmoud Ali (2010), Criticism and Creativity of Art, first edition, Egyptian Lebanese House, Cairo, p. 45.
2-ابو رستم (2012), الموجز في تاريخ الفن العام, الطبعة الأولى, المعتز للنشر والتوزيع. عمان الاردن, ص63.
Abu Rustom (2012), Al-Mawjaz fi History of Public Art, first edition, Al-Mu’tazz Publishing and Distribution. Amman, Jordan, p. 63.
3- نهى حنا ( 2012) , الفنون , الموسوعة الثقافية العامة, ط1 , دار الجيل, بيروت , لبنان, ص79 .
Noha Hanna (2012), Arts, General Cultural Encyclopedia, 1st edition, Dar Al-Jeel, Beirut, Lebanon, p. 79.
4-شاكر فؤاد(213), حصاد القرن العشرين, فنون العصر, ط1 الدار المصرية اللبنانية, القاهرة , مصر, ص40.
Shaker Fouad (213), Harvest of the Twentieth Century, Arts of the Age, 1st edition, Egyptian Lebanese House, Cairo, Egypt, p. 40.
5-ابو صالح محمد (2014):الموجز في تاريخ الفن, دار النهضة, مصر للنشر والطباعة, الفجال, مصر.
Abu Saleh Muhammad (2014): Al-Mawjiz fi Tarikh Al-Fan, Dar Al-Nahda, Misr Publishing and Printing, Al-Fajal, Egypt.
6-- سمير محمد (2016) , الفن , قراءة تأملية في فلسفته وخصائصه الجمالية, ط1 , دار المعرفة للطباعة والنشر والتوزيع, بيروت , لبنان, ص88.
Samir Muhammad (2016), Art, a contemplative reading of its philosophy and aesthetic characteristics, 1st edition, Dar Al-Ma’rifa for Printing, Publishing and Distribution, Beirut, Lebanon, p. 88.
7-احمد عبد الرحمن (2017), التربية الفنية مفهومها, مناهجها , طرق تدريسها, مطابع الصفحات, مكة المكرمة , السعودية , ص42.
Ahmed Abdel Rahman (2017), Art Education: Its Concept, Curricula, and Teaching Methods, Pages Press, Mecca, Saudi Arabia, p. 42.
المراجع الأجنبية:
(95)(united kingdom) bet fast of university queen.d.bh Ireland northern 1- in education and citizenship .2010 David .simpson
2- sanderson ,p ,and savva a artists in cyprimary school the pupls perspective music education research, 6(1) 2017.p62,
3- hausman,j, 2016, portfolio evaluation , in .NY ,man ,a (ad) , instructional methods , for art room , Virginia . national art education associate. Tin (near) ,pp. 32.34.
4- Edmund p, Feldman, 2017 , techniques of criticism, the journal of aesthetic education ,volume v ,number 1 summer. 63.
5- sere c ,and Fergus , v. 2018 , teacher prepare , ton in, multicultural , art education
6- cress, g ,van ,leaden ,t. (2016) ,reading images .. the grammar of visual design. London. Routelge.68.
7-lismaeil, Shaw qi (2010) .elfin walttasmim ,jasmine Holman , faculty of art education, 79.
8- heist , d. and grandgenelt , n,(2016) perspectives on the use of internet in art classrooms , art eddo Caution , November , pp. 12.18.
9- HOOPERGREENHILL, 2010 , CHANGING VALUES IN THE ART MUSEUM . RATHINKING COMMUNICATION AND LEARING INTERNATIONAL , JOURNAL OF HERITAGE STUD .IES .VOL ,6 NO ,1 ,PP.2.31.